Закуска за отслабване? Да я пропусна или не?

Закуска?

Много от нас са научени, че закуската е най-важното хранене за деня. Разногласията по този въпрос са големи. В тази статия ще спомена основните предимства и негативи на закуската и как тя влияе на отслабването.

Защо не трябва да пропускаме закуска?

Смята се, че ако пропуснеш закуска си по склонен да ядеш по-големи и нездравословни порции на обяд.

Когато хапваме по-рано през деня нивата на глюкозата са в по-добро състояние и по този начин горим повече калории и мазнини.

Хората, които са научени да ядът по-рано през деня имат метаболично предимство. Когато решиш да бъдеш активен без да си се хранил през деня, метаболизма ти се забавя и по този начин нивата на глюкоза спадат. Тялото ни функционира най-добре, когато има енергия особено рано сутрин.

Хапването на закуска редовно намалява риска от сърдечни болести, инсулинова резистентност, повишени нива на кръвната захар и хипертония.

Пропуснатата закуска може да се отрази зле на настроението ви. Изследвания показват, че хора, които пропускат закуска са по-изморени и раздразнителни през деня.

Периодично гладуване за отслабване?

Периодичното гладуване или така нареченото Intermittent fasting започва да става все по-известно. Състои се в това да приемаш цялата си храна в период от 8 часа. През останалите 16 часа не приемаш никакви калории.

Много хора практикуват това гладуване като пропускат закуска и преминават направо на обяд. Така първото ядене е в 12 часа а последното към 20 часа.

И тук се връщаме на въпроса- да пропусна ли закуска, за да отслабна?
Както казах има много разногласия по въпроса.
Изследване на хора, които ядът и не ядът закуска за 6 седмици показва, че пропускането на закуска в действителност намалява общо приетия калориен прием. Това обаче не допринася за загубата на мазнини, защото хората, които не ядът закуска са по-малко активни през деня. Пропускането на закуска също води до по-висока кръвна захар, холестерол и по-голям глад.

Смята се обаче, че времето през, което приемаш храната си има значение. Наблюдава се подобрения в кръвната захар и липидите при тези, които приемат храната си по-рано през деня, отколкото тези, които ядат повече храна за вечеря.
Участници в проучване с наднормено тегло, които са приемали големи количества храна за закуска и по-малко храна за вечеря са загубили два пъти повече килограми от тези с големите порции късно вечер.
Следователно, най-добре е храненето да се извършва между 9 до 16 часа.

Какво да закусваме, за да отслабнем?

Сутрин не трябва да ядем каквото и да е. Важно е когато станем да си набавим от всички хранителни групи- въглехидрат, мазнини и протеин.
Хапвайте яйца, сурови ядки, авокадо, плодове и зеленчуци. Избягвайте мюсли, пакетирани храни и протеинови барове. Тези храни може да се водят “здравословни” по телевизията, но в действителност са пълни с захар.
Разбира се, за да отслабнете просто трябва да сте в калориен дефицит. Затова консумирайте по-леки и нискокалорични храни сутрин.

Моя личен опит показва, че няма никакво значение как и кога приемаш храната си. Дали ядеш закуска или не, стига да не надвишаваш калориния си дневен прием.
Лично аз съм човек, които обича храната и затова рядко пропускам закуската и вечерята.
Не вярвам в твърдения, че не трябва да се яде след 18 часа, тъй като твоето тяло не осъзнава реално колко е часа. Нещата не работят така, защото 500 калории в 18 часа и 500 калории в 22 часа са си просто 500 калории. Нито повече, нито по-малко. 🙂

Затова мили мои, ако ви се хапват вкусни протеинови палачинки си хапнете, никой не е надебелял от яденето веднъж на палачинки, както и никой не е отслабнал от една салата.
Смятам, че най-важното нещо е на вас да ви харесва. Ако ви се яде закуска- хапнете си стига да не надвишавате дневния си прием на калории.

Facebook Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *