Как да постигнем така желания плосък корем?

Плосък корем и как да го постигнем?

Преди всичко, за да имате плосък корем ще трябва да се отървете от мазнините. За да постигнете така желания плосък корем ще трябва да тренирате цялото тяло, а не само отделни части.

За съжаление, не може да кажем на тялото си от къде да свали мазнини. Колкото и странно да звучи нашето тяло губи мазнини от там от където иска. Така че, ако искате да имате плосък корем ще се наложи да тренирате цялото си тяло, а не да правите само индивидуални упражнения за корема.

В тази статия ще ви дам няколко съвета как да изкарате тези плочки, които са се скрили. Имайте предвид, че както всяко едно нещо това изисква усилия и воля.

Как да се храним, ако искаме плосък корем?

Както можете да предположите храната е доста по важна от това колко и как тренирате. Научно доказано е, че 80% от теглото на човека се определя от това какво яде, а 20% от как и колко тренира.

Яжте повече протеин
Тялото ни има нужда от протеин. Не казвам, че трябва да ядете само това, но се опитайте да направите протеина основна част от вашето хранене. Когато 30% от храната ви е протеин, вие губите тегло по-бързо и не задържате вода.

Яжте храни богати на фибри, полезни мазнини и сложни въглехидрати. 
Храни богати на фибри ще ви държат сити през дена (пример: броколи, тиквички, ябълки и други). Полезни мазнини са зехтина, авокадото и ядките. Когато става въпрос за въглехидрати избирайте между: киноа, ориз, паста или картофи. Количеството трябва да бъде съобразено спрямо вашия калориен прием.

Намалете рафинираната захар, бързата храна и алкохола.
Опитайте се да избегнете консумацията на пакетирани храни пълни със захар. Не забравяйте и за калорични напитки (кафе със захар, ванилия лате и други). Както вече сме говорили алкохолът няма да ви помогне в начинанието “плосък корем”. Не казвам да спрете тотално тези продукти, но би било добре да ги сведете до минимум.

Пийте  много вода
Когато не пиете вода, тялото ви задържа вода. Пиенето на вода спомага за храносмилането и предотвратява неприятното подуване.

Яжте често, но по-малко
Предвидете си поне по 4-6 хранения по този начин корема ви няма да се подуе.

Намалете солта
Както сме говорили и преди солта води до задържане на вода, а това се отразява на външния ви вид.

НЕ на газираните напитки
Спрете да пиете кола, сода или всякакви газирани напитки. Няма да навлизам в подробности защо газираните напитки са вредни и колко много се дебелее от допълнителните калории, които съдържат.

Как да тренираме, ако искаме плосък корем.

Препоръчвам на всеки, който има възможност да тренира поне по 40 минути на ден. Така ще подобрите настроението и съня си, ще бъдете по-фокусирани и мотивирани.

Високо интензивни интервални тренировки (HIIT)
Тези тренировки са много ефективни, защото ще изгорите много калории за малко време. Te са бързи и лесни, забързват метаболизма ви и не се нуждаете от екипировка.

Силови тренировки
 Аз лично предпочитам силовите тренировки. При всички случаи, ако губите килограми вие трябва да тренирате с тежести, за да сте сигурни, че горите мазнини, а не мускулна маса. Силовите тренировки забързват метаболизма ви и карат тялото ви да гори калории даже и в почивните дни.

Основните мускули на корема
Ако мечтаете за плосък корем поне 10 минути от тренировката ви ще трябва да е за преса. Опитвайте се да правите упражнения, които ще включват основните мускули на корема. Примерно: коремни преси, планк (много добро упражнение), страничен планк и др.

Други съвети за плосък корем

Сън
Сънят е много важна част от нашия живот. Когато тренираме, мускулите ни имат нужда от почивка, за да се възстановят. Метаболизма ви усеща, когато не сте успели да се наспите или сте под стрес. Това може да се изрази в непрекъснат глад или обратното: загуба на апетит.

Водете си записки
Записвайте всичко, което ядете или пиете. Това ще ви помогне да разберете, колко често посягате към “забранените храни”  и къде грешите в режима си.

Не пропускайте хранене
Ако не ядете дълъг период от време поставяте тялото си в катаболно състояние. Това означава, че тялото ви започва да трупа мазнини, а мускулната тъкан да се разгражда.

Други фактори
Не забравяйте, че всеки е различен… На някои хора им е по-трудно да губят мазнини. Това зависи от нашия ген, нещо, което е извън нашия контрол. Различните хора губят мазнини от различни места. Това не означава, че трябва да се отказвате.

Открийте това, което “работи” най-добре за вас. Няма точна формула. Вие не сте машина, за да се настроите на режим “загуба на мазнини”. Придържайте се към здравословен начин на живот и ще видите, че рано или късно ще постигнете резултат, който желаете.

Facebook Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *