Бързо качване на килограми – не се страхувай от кантара

Бързо качване на килограми? Не се страхувай от кантара! 

 

Защо теглото ни варира и качваме бързо килограми?

Всъщност теглото на жените варира много повече от това на мъжете. Колкото и странно да звучи нашето тегло може да се променя не само ден за ден, но час за час. Пробвайте да се изтеглите сутринта и след това вечерта и ще видите, че тежите повече. Това е абсолютно нормално като се има предвид водата и храната, която приемаме.

Всъщност числата на кантара нямат абсолютно никакво значение. Едно число не казва каква част от тялото ти е мускул или мазнина или колко си красив. Много често това, че тежиш по-малко не означава, че ще изглеждаш по-добре. Запомнете, че има голяма разлика между килограм мазнини и килограм мускули.

Добрата новина е, че освен ако не си изял над 14,000 калории в последните два дена, покаченото тегло не е от мазнини.

Причини поради, които си мислим ,че сме качили бързо килограми 

Натрий

Ако ядеш повече сол от обикновено през деня, тялото ти ще се опита да балансира като задържа повече вода, а това води до качване на килограми. Имайте предвид, че прекалената консумация на сол може да доведе до задържaнето на 1.5 литра вода.

Съвет: Яжте по-малко сол и пийте повече вода ,за да избегнете този ефект.

Алкохол

Алкохолът ни дехидратира и води до задържане на вода. По този начин тялото ви иска да „компенсира“ за разликата в нивата на водата, причинени от алкохола.

Съвет: Консумирайте алкохол в умерени количества. Повече за това как алкохолът влияе на фитнес прогреса ни може да видите тук.

Въглехидрати

Повечето хора се плашат като чуят думите въглехидрати. Истината е, че те не са нещо лошо, а напротив те са необходими на нашето тяло. Как въглехидратите влияят на теглото е един  доста объркан процес. Тялото превръща по-голямата част от приетите въглехидрати в глюкоза. Въглехидратите се съхраняват в мускулите и черния дроб. Тези въглехидрати ще бъдат използвани, когато тялото ни има нужда от енергия. (примерно по време на тренировка).  Всеки съхранен грам гликоген (въглехидрат) се равнява на 3-4 грама вода.

Съвет: Може да избегнeте този ефект като намалите рафинираните и преработените въглехидрати (бял хляб, пържени картофи, сладки изделия…). Фокусирайте се върху „добрите“ въглехидрати като овесени ядки, киноа, плодове.

Тоалетна?

Колкото и смешно да звучи това има голямо значение дали преди да се качите на кантара сте използвали тоалетната. Това може да допринесе за разлика от около килограм, килограм и половина. Няма да навлизам в детайли, защото мисля, че на всички им е ясно каква е причината. 🙂

ПМС

Повечето жени може би са наясно с това. Доказано е, че варирането на хормони седмица преди „месечния посетител“ може да доведе до задържане на вода.

Тренирали сте предната вечер

Представете си, че вашите мускули след силова тренировка са като гъба- когато се възстановяват те „попиват“ вода и всички хранителни вещества  от тялото ви. И както знаете една гъба попита с вода тежи много повече от една обикновена суха гъба.

Имайте предвид ,че всичките тези причини може да влияят на теглото ви без да увеличават или намаляват мазнините в тялото ви. Това е едно от най-важните неща, които трябва да разберете КИЛОГРАМИТЕ НЕ СА РАВНИ НА МАЗНИНИ! Вие не качвате бързо килограми ,а просто задържате вода. Моя съвет е да захвърлите кантара и да се съсредоточите върху това как ще изглеждате, когато облечете любимите си дънки.

Facebook Comments

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *